I den femte Hötorgsskrapan vid Sergels torg i Stockholm har vi designat Pophouse Entertainment nya huvudkontor i samarbete med stylisten Linnea Salmén och Cristian Lind på Temporärt. Pophouse, där Björn Ulvaeus är medgrundare och ägare, köper globala musik-kataloger och utvecklar nya idéer till nöjesindustrin som ABBA Voyage i London. Vi har skapat en plats där känslan av kreativitet, inspiration och innovation flödar genom lokalen och bygger på Pophouse ledord The Way We Play.
”Okidoki har tillsammans med stylisten Linnea Salmén och Christian Lind lyckats skapa en unik och inspirerande mötesplats för oss, som går i linje med allt som vi på Pophouse står för: att främja kreativitet och nya idéer” säger Johan Almquist, CXO på Pophouse.
Hötorgskrapan ritades av Backström & Reinius och färdigställdes 1962. Vi har bevarat, förädlat och vidareutvecklat byggnadens tidstypiska karaktär såsom de råa betongytorna och fönsterpartierna i teak och koppar. Specialritade möbler och snickerier i kombination med noga utvald vintageinredning speglar byggnadens historia. Högteknologiska integrerade lösningar i kombination med öppna aktivitetsbaserade ytor för bolagets möten, kreativa processer och evenemang skapar tillsammans den nya samtida arbetsplatsen.